Ta witryna ma ograniczoną obsługę Twojej przeglądarki. Zalecamy przejście na Edge, Chrome, Safari lub Firefox.

Ciesz się bezpłatną wysyłką dla zamówień powyżej 49 USD.

Pouring Over Japanese Coffee Culture: Origins, Customs, and Trends.

Zalewanie kultury japońskiej kawy: pochodzenie, zwyczaje i trendy .

Kawa, będąca synonimem „pobudki”, jest jednym z ulubionych porannych napojów Amerykanów wszechczasów, którym codziennie delektują się miliony osób. W branży, która wciąż się rozwija, miłośnicy kawy nadal piją ten ukochany napój tak często, jak kiedykolwiek. W rzeczywistości wiele osób znalazło nowe uznanie dla niegdyś śniadaniowych ziaren dzięki rozwijającej się technologii i popularnym trendom kawowym.

Jedną z rzeczy, która sprawia, że ​​kawa jest popularna i istotna, jest jej zdolność adaptacji. Rewolucjonizując sposób, w jaki pijemy ten niegdyś prosty napój, w którym jedynym prawdziwym wyborem był czarny i „z” cukrem i mlekiem, dzisiejsza kultura kawy stale się rozwija. Dzięki małym kawiarniom i dużym sieciom na każdym rogu ulicy odmiany, smaki i style kawy rosną z każdym dniem.

Dziś jeden z najnowszych trendów w amerykańskiej kulturze kawowej koncentruje się wokół całodziennej kawiarni, inspirowanej japońskimi Kissatenami, która zmienia sposób, w jaki patrzymy na to, jak cieszymy się filiżanką Joe.

Barista zaparzający kawę na terenie kraftowej palarni

Historia japońskiej kultury kawowej

Przez kilka stuleci Japonia była kulturą picia herbaty, a tradycyjna ceremonia parzenia herbaty miała znaczenie duchowe i kulturowe. Kawa została po raz pierwszy wprowadzona przez Holendrów w okresie izolacjonizmu kraju od połowy XVII do połowy XIX wieku.

W 1888 roku Eikei Tei otworzył pierwszą znaną japońską kawiarnię w tokijskiej dzielnicy Ueno. Zachwycony kulturową energią francuskich kawiarni, Tei próbował naśladować ich styl w swoim rodzinnym kraju. Kawiarnia Tei istniała zaledwie kilka lat, ale inspiracja, której służyły, przetrwała wieki.

Na przełomie wieków popularność kawy w Japonii rosła, ale po drugiej wojnie światowej, kiedy Japonia zakazała importu, trend ten prawie zniknął. Dopiero na początku lat 60. kawa zaczęła ponownie napływać do kraju. Import niedrogiej i łatwej do parzenia kawy rozpuszczalnej w latach sześćdziesiątych spowodował, że kawa ponownie kapała do japońskich gospodarstw domowych.

Hiromichi Toriba wykorzystał ten moment. Przewidując potrzeby rosnącej siły roboczej, zbudował Doutor, najpopularniejszą i najdłużej działającą sieć kawiarni w Japonii.

Ponieważ w dużych miastach kraju rozwijał się szybki, miejski styl życia, Toriba przewidział, że pracujący konsument będzie pragnął wygodnych napojów z kofeiną i przenośnych produktów śniadaniowych. Wkrótce kawiarnie Doutor oferujące kawę na wynos w przystępnej cenie zaczęły pojawiać się w ośrodkach miejskich Japonii, szybko dominując na rynku.

Zestaw do zaparzania kawy

Wejdź do Kisseten

Kissaten to japoński termin określający całodzienne kawiarnie lub kawiarnie. Począwszy od okresu Taisho, kissatens stały się ulubionymi miejscami dobrej zabawy i tętniącej życiem atmosfery. Pierwotnie herbaciarnie, w których ludzie gromadzili się, by uciec od zgiełku codziennego życia, Kissatens zaczął sprzedawać kawę w latach 60. XX wieku.

Gdy smak kawy zaczął przewyższać smak liściastego odpowiednika, kissatens odszedł od szybkiego tempa kawiarni Doutor, ucieleśniając celowe podejście, wykorzystując te same ideologie, które Japończycy wyznawali od wieków.

Te kawiarnie nabrały luźniejszej atmosfery, stając się zrelaksowaną przestrzenią spotkań dla studentów, pisarzy i artystów, aby wymieniać się pomysłami, dzielić się pomysłami i odpoczywać, wyprzedzając modne łańcuchy wycinania i wklejania.

zestaw do przelewowego sposobu parzenia kawy

Przechodząc od szybkiego dostarczania kofeiny do samego procesu, firma kissatens skupiła się na wysokiej jakości, wolno parzonych, ręcznie robionych napojach. Ręcznie warzona przy użyciu syfonu lub przelewu, mocna, złożona i pełna niuansów filiżanka kawy stała się charakterystycznym naparem Kissaten.

Nieustannie eksperymentując i ulepszając swoje metody warzenia, piwowarzy z Kissatena nieustannie rozwijali nowe koncepcje i metody, aby opanować proces i wydobyć z ziaren to, co najlepsze. Rezygnując z nowoczesnych ekspresów do kawy, bariści zazwyczaj wybierają ręczne metody kroplowe i syfonowe, aby mieć pełną kontrolę nad swoim rzemiosłem.

Obecnie niektóre z najbardziej znanych na świecie marek sprzętu do syfonów i przelewów to firmy japońskie.

Kobieta z Japonii parząca kawę

Współczesna japońska kultura kawy

Wraz z końcem XX wieku japońska kultura kawiarni zaczęła ewoluować, a popularność wzrosła.

Najbardziej widocznym japońskim wkładem w obecny krajobraz kawowy jest sprzęt marek takich jak Kalita i Hario . Japoński sprzęt do parzenia kawy, w większości nastawiony na ręczne nalewanie, jest znany z jakości i niezawodności, ale nie jest zbyt drogi.

Chociaż Japonia zajmuje dopiero 39. miejsce pod względem spożycia kawy na mieszkańca, kraj ten jest trzecim co do wielkości importerem kawy, za Stanami Zjednoczonymi i Niemcami.

Coś starego jest nowe

Kissatens wywarły ogromny wpływ na dzisiejszą kulturę kawową w Japonii. Zainspirowani przemyślanym i celowym podejściem Japończyków do przygotowywania kawy i ogólnie ich kulturą.

Wnosząc wkład w japońską kulturę kawową trzeciej fali, dzisiejsze całodzienne kawiarnie to powrót do tradycji, a nie coś nowego.

Filiżanka kawy

Trzy fale kawy

Aby lepiej zrozumieć przemianę kultury kawy w Japonii, warto przyjrzeć się „falom kawy”, które miały miejsce na całym świecie. Termin „fala kawy” odnosi się do różnych etapów w przemyśle kawowym, które reprezentują nadrzędne zmiany w globalnej kulturze kawy.

Podobnie jak w przypadku rewolucji przemysłowych, każda fala była inicjowana przez jakąś wielką zmianę, po której branża zmieniała się na zawsze.

Pierwsza fala kawy

Pierwsza fala sięga XIX wieku, kiedy spożycie kawy zaczęło gwałtownie rosnąć. Stanowiąc ogromną szansę dla przedsiębiorców kawowych, aby doświadczyć wykładniczego wzrostu sprzedaży kawy, ziarna kawy stały się towarem.

Ponieważ kawa stała się podstawą każdego gospodarstwa domowego i menu każdej restauracji, ten okres koncentrował się bardziej na konsumentach poszukujących łatwo dostępnego i wygodnego „zastrzyku kofeiny”, a mniej na jakości, pochodzeniu czy smaku.

Druga fala kawy

Druga fala rozpoczęła się w latach 70., kiedy Starbucks otworzył swoje pierwsze kawiarnie i gdy sieć rozprzestrzeniła się po całym świecie. Konsumenci kawy zaczęli domagać się wyższej jakości i lepszego smaku oraz wykazywali większe zainteresowanie pochodzeniem kawy.

W latach 90. Starbucks, rozumiejąc, że konsumenci tęsknią za nową, bardziej towarzyską kawą lepszej jakości, zaczął otwierać kawiarnie, które były miejscami relaksu, słuchania muzyki czy pracy, a nie tylko miejscami na filiżankę -o'-Joe-iść.

Ta fala zmieniła atmosferę kawiarni, zaczynając od bardziej swobodnej atmosfery w architekturze i wystroju wnętrz. Ziarna wyższej jakości i wyrafinowany, skoncentrowany na doświadczeniu klimat pozwoliły konsumentom uzasadnić wyższe ceny. Starbucks zdecydowanie coś knuł.

Druga fala przyniosła również do kawiarni więcej ręcznie robionych napojów specjalnych, które wcześniej można było znaleźć tylko w menu ekskluzywnych włoskich i francuskich bistr i restauracji. Kawiarnie zaczęły tworzyć napoje na bazie kawy, takie jak frappuccino, aby przyciągnąć szerszą i młodszą bazę klientów.

Kawiarnia i bariści w pracy

Trzecia fala kawy

Trzecia fala rozpoczęła się w wyniku coraz bardziej wyrafinowanego konsumenta kawy, kiedy uznanie dla kawy zaczyna nabierać podobieństw do wina. Ludzie zaczęli zwracać większą uwagę na pochodzenie kawy, jej jakość i proces parzenia.

Oprócz jakości kawy ważne stały się inne aspekty, takie jak profesjonalizm baristy, identyfikowalność ziaren kawy, mikropalarnie i kawa pochodząca ze sprawiedliwego handlu.

Chociaż Japonia mogła nie przewodzić międzynarodowej trzeciej fali, prawdopodobnie zainspirowała ją swoimi wielowiekowymi rytuałami picia herbaty, które rozprzestrzeniły się na kulturę kawy.

Dzięki inicjatywom, takim jak sprawiedliwy handel kawą, która chroni hodowców kawy i wykorzystanie ekologicznych produktów rolnych, trzecia fala kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, od uprawy po filiżankę.

Japońskie trendy w kawie rozlewające się po całym świecie. Kawiarnie trzeciej fali w krajach rozwiniętych przyjęły przelewy jako sposób na zaprezentowanie swoich ziaren, ale pomimo prób stworzenia iluzji, że ta metoda jest zaawansowana technologicznie, Japończycy używają ręcznie robionych metod parzenia kawy, takich jak nalewanie już od setek lat.

Kawa rozpuszczalna. Wynalazek kawy rozpuszczalnej można przypisać japońskiemu naukowcowi dr Satoru Kato w 1901 roku.

Kawa na gorąco. Mrożona kawa w stylu japońskim lub na gorąco jest przygotowywana przez polewanie gorącą wodą fusów, które kapią na lód. Ta metoda nie tylko wychwytuje aromaty wynikające z procesów parzenia na gorąco, ale ponieważ robi jedną filiżankę na raz, jest to celowa, skrupulatna i rytualna praktyka mistrzowskiego wytwarzania napoju.

Latte jako sztuka. Bariści w Ameryce szczycą się doskonaleniem geometrycznych wzorów mlecznych, takich jak serca, rozetki i tulipany, które, prawdę mówiąc, wszystkie wyglądają zasadniczo tak samo. Ale Japończycy przenieśli latte art do surrealistycznego wymiaru.

Gotowa do spożycia kawa w puszkach. Japonia jest prawdopodobnie jedynym krajem na świecie, w którym można znaleźć każdy rodzaj kawy w automacie. Mają konserwy americano, espresso, latte, cafe au lait, filtr i wiele innych.

Począwszy od Japonii w latach 60. XX wieku, w całej Japonii jest ponad 5,5 miliona automatów sprzedających kawę w puszkach.

Filtrowanie kultury japońskiej kawy w New American Normal

Ponieważ w nowoczesnych kawiarniach chodzi o darmowe Wi-Fi, a ludzie wpatrują się w ekrany swoich komputerów, w nowych kawiarniach duży nacisk położono na liczbę gniazdek i stacji ładowania oraz szybszą darmową żonę.

Amerykańska interpretacja całodziennej kawiarni jest odzwierciedleniem odnowionego pragnienia życia celowego, prostszego i wolniejszego. Pandemia dotknęła nas na wiele sposobów, ale jednym z pozornie najdłużej utrzymujących się skutków jest chęć spędzenia większej ilości czasu z rodziną, przyjaciółmi i samym sobą.

Ponieważ społeczeństwo amerykańskie w ciągu ostatnich kilku lat skierowało się w stronę prostszego, wolniejszego i bardziej skoncentrowanego na jednostce tempa, rośnie chęć znalezienia miejsc poza domem (który jest również miejscem pracy wielu osób), aby po prostu odpocząć i zrelaksować się.

Odpowiedzią na to wezwanie jest całodzienna kawiarnia inspirowana Japonią, charakteryzująca się minimalistycznym wystrojem, atmosferą pozbawioną technologii (lub bez technologii) i swobodną atmosferą, która jest hołdem dla prostego, komfortowego, swobodnego i dyskretnego podejścia Japonii do jadalni. Jego bezpretensjonalny charakter odzwierciedla odnowioną mentalność Amerykanów, którzy uważają, że mniej znaczy więcej.

Ideą stojącą za nowymi inspirowanymi Japonią pocałunkami pojawiającymi się w Nowym Jorku i Los Angeles jest przywrócenie poczucia wspólnoty w odprężającym otoczeniu z chłodną atmosferą.

W Davelle w Nowym Jorku panuje domowa atmosfera, która zachęca do pozostania na miejscu przez cały dzień. Nazwa Develle pochodzi od japońskiego słowa „daberu”, które oznacza „rozmawiać z przyjaciółmi”, a ta mała kawiarnia z minimalistycznym, rustykalnym wystrojem jest dokładnie tym – miejscem, w którym przyjaciele mogą się spotkać i spędzić wolny czas.

Na zachodnim wybrzeżu, która ma powstać w ciągu dnia, restauracja Konbi w Los Angeles w podobny sposób odzwierciedla wyluzowany charakter kissatens na małej przestrzeni. Podtrzymując proste, ale istotne cechy, właściciele Konbi czerpali inspirację z szeroko szanowanego japońskiego conbini (sklepu wielobranżowego).

Jednym z głównych celów przy tworzeniu tego miejsca było stworzenie miejsca sprzyjającego równowadze między życiem zawodowym a prywatnym, bez miejsca do pracy (lub Wi-Fi), które zmieściłoby się przy ośmioosobowym blacie. Zamiast tego goście mogą przeglądać starannie dobrane gazety i czasopisma w kawiarni.

Podczas gdy kultura japońska przenika amerykańskie życie swoimi celowymi, celowymi praktykami, zaprojektowanymi do życia w chwili obecnej, kawiarnia logicznie poszła w jej ślady.

Poświęcenie trochę czasu na autorefleksję, wolniejsze oddychanie i uważność jest tym, czym jest kultura japońska od wieków, a ponieważ powoli i celowo wlewa się to do współczesnego amerykańskiego społeczeństwa, całodzienna kawiarnia to tylko jedno miejsce, w którym możemy uciec na filiżankę kawy.

Kobieta pijąca kawę

Ale nie musisz iść do kawiarni, aby ćwiczyć samoopiekę i uważność. Włączenie medytacji, masażu i celowych rytuałów upiększających do codziennej rutyny może pomóc napełnić filiżankę radością.

przez Eileen Strauss.

Użyj kodu kuponu WELCOME10, aby uzyskać 10% zniżki na pierwsze zamówienie.

Wózek

Gratulacje! Twoje zamówienie kwalifikuje się do DARMOWEJ Wysyłki Jesteś ||kwota|| z dala od darmowej wysyłki.
Nie ma więcej produktów do kupienia